Priser och betalning

Priset på smycket inkluderar moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Gratis frakt inom Sverige.

Ångerrätt och returer

Om du beställer ett personligt smycke, utformat enligt dina instruktioner eller med text du valt själv på ett smycke ifrån grundutbudet gäller ingen ångerrätt från det att beställningen gått iväg (undantag kan göras om du hinner höra av dig till oss innan vi börjat tillverka smycket).
Om du valt ett smycke ur grundutbudet, utan text, har du 14 dagars ångerrätt. Du måste då inom dessa 14 dagar meddela oss via mail eller telefon samt skicka tillbaka smycket och förpackningen (ej embalaget) i samma skick som du fick det. Du står själv för fraktkostnaden.
Återbetalningsskyldighet:
Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att betala tillbaks vad du har betalt för smycket snarast eller senast inom 30 dagar från den dag vi tagit emot det.
Obs! Ingen returrätt vid egenvald text

Garantier och service

Om ditt smycke går sönder inom ett år hör du först av dig och skickar sedan tillbaka det så reparerar vi så fort vi kan. Vi står för fraktkostnaden åt båda hållen. Skulle ett år ha gått och ditt smycke går sönder reparerar vi det gärna mot en avtalad kostnad inkl. frakt. Repor och dagligt slitage räknas inte som trasigt smycke, men vill slipar och polerar gärna ditt smycke så ofta du vill mot en kostnad på 200 kr inkl frakt tillbaks till dig. Du står för frakt till oss (ca 30 kr).

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser

Leveranstiden varierar beroende på köptryck, men vi strävar efter att posta smycket till dig så snart vi kan, senast inom en månad. Skulle det ta längre tid kontaktar vi dig. Har du önskemål om snabbare leverans kan det vara möjligt att lösa detta om du meddelar oss i meddelanderutan. Är det inte genomförbart kontaktar vi dig och du har rätt att ångra dig. Eftersom postens leveranstid varierar kan vi inte svara för när exakt din vara levereras, men den vanliga leveranstiden hos dem brukar vara max två dagar. Fri frakt gäller endast smycken!

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-